"
Kampaprofiilitiivisteellä on rakenteensa vuoksi hyvä tiiveys jo alhaisella pintapaineella. Se sopiikin erinomaisesti esimerkiksi kohteisiin, joissa tiivisteen pinta on kapea ja sisäinen paine korkea.
Kampaprofiilitiivisteen mekaanisen rasituksen kestävyys on ensiluokkainen ja se kestää myös kovia paineiskuja. Siksi sitä käytetäänkin laajalti monilla eri toimialoilla.
Kampaprofiilitiivisteen runko on terästä. Tiivisteen molempiin pintoihin työstetään kampaprofiiliuritus ja urituksen päälle laitetaan kohteen kannalta paras tiivistävä pintamateriaali.
Valmistamme kampaprofiilitiivisteitä mm. EN-, ASME- ja GOST-standardien mukaisesti tai piirustuksesi tai mittojen mukaan täysin sinulle räätälöityinä.
Kampaprofiilitiivisteitä voit käyttää monissa eri sovelluksissa. Siksi olemme koonneet oheen pari käyttöesimerkkiä öljynjalostamolta ja risteilyalukselta.
Öljynjalostamot olivat aiemmin täynnä kaksoisvaippatiivisteitä, jotka oli valmistettu monista eri seoksista, yleisimmin hiiliteräksestä.
Oletko pohtinut, mitä tapahtuu kun yrittää muodostaa tiiviin liitoksen jossa metalli on metallia vastaan?
Niin jalostamojen huoltopäälliköt tekivät. Kaksoisvaippatiivisteet kunnostettiin vain lisäämällä grafiittikerroksia tiivisteen molemmille puolille.
Tällöin asiakkaalla oli siis upouusi tiiviste joka piti ”korjata” ennen sen käyttöä lisäämällä siihen grafiittikerroksia. Ei siis varmasti se paras tapa käyttää aikaa hyödykseen.
Nykyään suurin osa kaksoisvaippatiivisteistä korvataan kampaprofiilitiivisteillä. Varsinkin lämmönsiirtimen tiivisteenä kampaprofiilitiiviste on osoittautunut hyväksi kerta toisensa jälkeen.
Sinun ei tarvitse siis enää ”korjata” ja lisätä tiivisteeseesi ylimääräisiä kerroksia ennen käyttöä, vaan voit ottaa kampaprofiilitiivisteen paketista ja se on valmis kovaan käyttöön sellaisenaan.
Parhaita todisteita kampaprofiilitiivisteiden toimivuudesta ovatkin vanhat jalostamot ja vanhat lämmönsiirtimet; ei ole enää turhia roiskeita niiden alla.
Henkilökunnan oli käytettävä hengityssuojaimia huolehtiessaan tehtävistään valtavan risteilyaluksen konehuoneessa.
Meidät kutsuttiin ratkaisemaan ongelma, sillä kyseessä oli vuotava pakojärjestelmä. Asiantuntijamme ottivat paikan päällä kuvia, mittoja, tutkivat sovelluksen yksityiskohtia, keräsivät muuta tarvittavaa tietoa ja palasivat tehtaallemme.
Tehtaallamme suunnittelutiimimme lähestyi ongelmaa mielenkiintoisena haasteena.
Kun kaikki asiaankuuluvat tiedot oli analysoitu, keksittiin paras mahdollinen ratkaisu kohteeseen; erityinen kampaprofiilitiiviste ainutlaatuisella geometrialla joka seuraisi tarkasti tiivistyspintoja ja laipan geometriaa!
Tiivisteen pinta-alaa pienennettiin, että tiivisteen kohtaama rasitus vastaisi annettua pulttikuormaa parhaalla mahdollisella tavalla.
Näin saimme ratkaistua risteilyaluksen konehuoneen ongelmat, eikä henkilökunnan tarvitse enää käyttää siellä hengityssuojaimia.
Oli tarpeesi sitten standardoidulle tai jopa erikoisella designilla ja geometrialla valmistetulle kampaprofiilitiivisteelle, ota siis ihmeessä meihin yhteyttä. Me autamme.